Umida Groups affärsidé är att importera, producera, marknadsföra och sälja en egen produktportfölj med alkoholhaltiga drycker, alkoholfria alternativ och matlagningsprodukter, samt att erbjuda legoproduktion. Umida Group AB hette tidigare Cefour Wine & Beverage Partihandel AB.
Emissionsfakta
Typ av erbjudande
Teckningsperiod
2010-11-22
-
2010-12-06
Emissionsbelopp
5 Mkr
Teckningskurs
0,54 kr
Värdering
Pre-money 83 Mkr och 88 Mkr post money om emissionen fulltecknas. Till detta skall även läggas lösen av skuldebrev som ökar värderingen med 32,4 Mkr (60 miljoner aktier).
Håll dig uppdaterad med det senaste inom nyemissioner
Nyheter
23 november 2018
Umida ökar fokus på Motörhead
Umida breddar Motörhead-portföljen kraftigt med målet att fyrdubbla dess försäljning till 25 Mkr i nettoomsättning under 2019.
15 maj 2018
Umida lanserar Casana Tonic i Finland
Umida Group har efter en framgångsrik lansering av varumärket Casana Tonic i Sverige nu också introducerat Casana på den finska marknaden. Sedan lanseringen i Sverige under december 2017 har den ekologiska produkten Casana Tonic med 4,5 % alkoholhalt sålt totalt mer än 50 000 liter. Marknadsföringsinvesteringarna i produkten ökar nu ytterligare inför högsäsongen för blanddrycker.
19 juni 2017
Umida Group har medvind
Umida Group har skrivit avtal som sträcker sig över fem år och estimeras leda till en nettoomsättning på 100 miljoner kronor. Kommer nå lönsamhet och positivt kassaflöde från fjärde kvartalet.
31 maj 2013
Cefour Wine noterar sig på GXG First Quote
Första svenska företaget på svenskägd marknadsplats. Cefour Wine parallellistar sina aktier på GXG First Quote efter kommande nyemission.