Nedan är en sammanställning över hur aktiekurserna har utvecklats fram till idag, jämfört med priset investerare fick betala vid erbjudandet inför noteringen.
[b]Groupon +13,1%[/b]
Groupon har fått utstå mycket kritik, inte minst för hur man initialt trixade med siffrorna i sitt prospekt. Men aktiekursen är nu 13,1 % högre än priset vid nyemissionen inför noteringen.
[b]LinkedIn +37,2%[/b]
LinkedIn, det sociala nätverket för folk i karriären och företagare, har trots en trist börs stigit över 37 %.
[b]Bankrate +36,5%[/b]
Bankrate är en webbsajt för att sköta sin privatekonomi. Och de som deltog i emissionen inför noteringen har kunnat se sina aktier stiga i värde med över 36 %.
[b]Qihoo 360 Technology +17,9%[/b]
Qihoo är Kinas tredje största internetföretag och noterades i USA under mars 2011. Trots att företaget prissatte sina aktier högre än det indikerade prisspannet så har kursen stigit nästan 18 %.
[b]Jive Software +27,9%[/b]
Jive Software hjälper företag att kommunicera med Facebook-liknande verktyg. Sedan noteringen under december har aktien stigit 27,9 %.
[b]Angie’s List +26%[/b]
Angie’s List är en tjänst där konsumenter sätter betyg på företag som erbjuder olika former av tjänster. Aktien är hittills upp 26 %.
[b]Zillow +15,2%[/b]
Zillow är sajten som håller koll på fastighetspriser i USA. Knappast det hetaste området i dagsläget, men marknaden tror på företaget.
[b]Carbonite +11,2%[/b]
Carbonite erbjuder backup-tjänster, något som är allt viktigare i tider då mängden digital information ökar. Trots att företaget noterades mitt under den värsta turbulensen så ligger aktien på plus.
Men dessa företag får ändå anses vara aptitretare, som investerare till stor del köper får att få en exponering mot sociala medier i väntan på att kungen av sociala medier gör sin börsnotering, Facebook.