Umida Groups affärsidé är att importera, producera, marknadsföra och sälja en egen produktportfölj med alkoholhaltiga drycker, alkoholfria alternativ och matlagningsprodukter, samt att erbjuda legoproduktion. Umida Group AB hette tidigare Cefour Wine & Beverage Partihandel AB.
Intervju med Umida Groups VD Filip Lundquist om vad som händer i verksamheten. En av bolagets största produktlanseringar pågår just nu med funktionsdrycken Joluca tillsammans med humorgruppen JLC.
oktober 8, 2024
Umida ökar fokus på Motörhead
Umida breddar Motörhead-portföljen kraftigt med målet att fyrdubbla dess försäljning till 25 Mkr i nettoomsättning under 2019.
november 23, 2018
Umida lanserar Casana Tonic i Finland
Umida Group har efter en framgångsrik lansering av varumärket Casana Tonic i Sverige nu också introducerat Casana på den finska marknaden. Sedan lanseringen i Sverige under december 2017 har den ekologiska produkten Casana Tonic med 4,5 % alkoholhalt sålt totalt mer än 50 000 liter. Marknadsföringsinvesteringarna i produkten ökar nu ytterligare inför högsäsongen för blanddrycker.
maj 15, 2018
Umida Group har medvind
Umida Group har skrivit avtal som sträcker sig över fem år och estimeras leda till en nettoomsättning på 100 miljoner kronor. Kommer nå lönsamhet och positivt kassaflöde från fjärde kvartalet.
juni 19, 2017
Cefour Wine noterar sig på GXG First Quote
Första svenska företaget på svenskägd marknadsplats. Cefour Wine parallellistar sina aktier på GXG First Quote efter kommande nyemission.