Apportemission i

Umida Group AB

Ej tillgängligt

Umida Groups affärsidé är att importera, producera, marknadsföra och sälja en egen produktportfölj med alkoholhaltiga drycker, alkoholfria alternativ och matlagningsprodukter, samt att erbjuda legoproduktion. Umida Group AB hette tidigare Cefour Wine & Beverage Partihandel AB.

Emissionsfakta

Typ av erbjudande

Apportemission

Teckningsperiod

Emissionsbelopp

800.000

Teckningskurs (aktie)

1,47
SEK

Värdering (pre-money)

64,34
MSEK
Villkor

Apportemission av THBC AB riktad till Rest Drinks Sweden AB och Shewy AB.

Lista

Datum

Mer information

Transaktionen sker till en fast initial köpeskilling om 800 000 SEK vilket erläggs genom nyemitterade B-aktier i Bolaget, att beslutas av styrelsen med stöd av befintligt bemyndigande från årsstämman den 30 maj 2024. I enlighet med aktieöverlåtelseavtalet finns det möjlighet till två tilläggsköpeskillingar om totalt högst 10 MSEK, varav den första uppgående till högst 3 MSEK ska erläggas om EBIT i THBC under 2025 överstiger 1,5 MSEK och den andra ska erläggas om EBIT under 2027 överstiger 3 MSEK.

"Förvärvet av The Healthy Brands Company ska ses som starten på ett nytt arbete där vi snabbare kan få ut fler innovativa varumärken och produkter på marknaden samt att vi adderar resurser till vårt förvärvsarbete. THBC har under sin korta existens lyckats bygga en välfungerande säljorganisation för både egna och externa uppdragsgivares produkter inom dagligvaruhandeln. THBCs snabba och fokuserade arbetssätt ligger väl i linje med hur vi på Umida arbetar. Genom detta förvärv får vi även in Ash Pournouri som indirekt aktieägare i bolaget samt som en viktig resurs för vår framtida tillväxtresa. Ashs breda nätverk inom företagsvärlden samt dokumenterade erfarenhet av bolags- och varumärkesbyggnader kommer tillföra mycket i vårt arbete med att finna nästa viktiga förvärvsobjekt.", säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB (publ)

Håll dig uppdaterad med det senaste inom nyemissioner

Nyheter

Umida ökar fokus på Motörhead

Umida breddar Motörhead-portföljen kraftigt med målet att fyrdubbla dess försäljning till 25 Mkr i nettoomsättning under 2019.

Umida lanserar Casana Tonic i Finland

Umida Group har efter en framgångsrik lansering av varumärket Casana Tonic i Sverige nu också introducerat Casana på den finska marknaden. Sedan lanseringen i Sverige under december 2017 har den ekologiska produkten Casana Tonic med 4,5 % alkoholhalt sålt totalt mer än 50 000 liter. Marknadsföringsinvesteringarna i produkten ökar nu ytterligare inför högsäsongen för blanddrycker.

Umida Group har medvind

Umida Group har skrivit avtal som sträcker sig över fem år och estimeras leda till en nettoomsättning på 100 miljoner kronor. Kommer nå lönsamhet och positivt kassaflöde från fjärde kvartalet.

Cefour Wine noterar sig på GXG First Quote

Första svenska företaget på svenskägd marknadsplats. Cefour Wine parallellistar sina aktier på GXG First Quote efter kommande nyemission.