Mobilspelsutvecklaren Gold Town Games lanserade sitt första spel, World Hockey Manager, globalt den 30 November 2017. Det som dock har saknats är en rysk språkversion. Men från och med nu kan de ryska användarna spela World Hockey Manager på sitt modersmål. Den ryska marknadsföringen sker bland annat på Mytarget men även som tidigare via Facebook och Instagram.
– Det känns mäktigt att vi nu lanserar på riktigt i Ryssland, det är en av de riktigt stora hockeynationerna. Deras hockeyhistoria och framgångar på isen talar för sig självt och vi hoppas på många slagkraftiga WHM-lag i sann Big Red Machine-anda, säger VD Pär Hultgren.
Ryssland är världens tredje största hockeynation och det ryska mobilspelandet och intäkterna det genererar är, precis som i andra delar av världen, på tillväxt skriver Gold Town Games.
– Initialt kommer vi att köpa användare och utvärdera deras Life Time Value (LTV), förtjänsten för en rysk användare under 30 dagar. När vi uppnått ett LTV som är lönsamt kommer vi att intensifiera den ryska marknadsföringen. Vår långsiktiga målsättning är att Ryssland skall bli en viktig och lönsam World Hockey Manager-marknad, avslutar Pär Hultgren.
Läs även: