Umida Group har medvind

Umida Group har skrivit avtal som sträcker sig över fem år och estimeras leda till en nettoomsättning på 100 miljoner kronor. Kommer nå lönsamhet och positivt kassaflöde från fjärde kvartalet.

I förra veckan meddelade Umida Goup som är noterat på Aktietorget att de skrivit avtal med Conaxess Trade som sträcker sig över 5 år och estimeras leda till en nettoomsättning på 100 Mkr under perioden. Conaxess får med avtalet sälja och marknadsföra Umidas produktsortiment för varumärkena Blomberg (matlagningsvin, vinäger och oljor) och Monte Flor till storkök i Sverige. Utöver detta kommer Conaxess Trade enligt avtalet även sälja och marknadsföra Vinfabrikens alkoholfria glöggsortiment mot dagligvaruhandeln, men där volymer för avtalsperioden ännu inte är specificerade.

Umida har minskat sina kostnader och samtidigt skrivit flera nya avtal, detta har lett fram till att företaget under förra veckan även meddelade att de kommer att nå lönsamhet och positivt kassaflöde från fjärde kvartalet.

Umida Group AB

Umida Groups affärsidé är att importera, producera, marknadsföra och sälja en egen produktportfölj med alkoholhaltiga drycker, alkoholfria alternativ och matlagningsprodukter, samt att erbjuda legoproduktion. Umida Group AB hette tidigare Cefour Wine & Beverage Partihandel AB.