Vad gör Sushirullen?
Vi i utmanar den förlegade bilden av att snabbmat är något ohälsosamt. Vårt koncept med nydanande sushi gör att jäktade människor kan få i sig något riktigt sunt i farten till samma peng som den traditionella snabbmaten. Vi har lyft ur sushin från finrummet och gjort det till något folkligt, för alla.
Hur ser er affärsmodell ut?
Franchisekonceptet som består av franchisetagare, Area Developers och Master franchise, är väl genomarbetat och skapar stora incitament för snabb tillväxt och lönsamhet för alla parter. Restauranger i centrala Stockholm drivs mestadels i egen regi medan expansionen både runtom i landet och utanför landet gränser drivs av franchisetagare.
Hur har verksamheten utvecklats det senaste året och vad kan vi vänta oss under kommande år?
Verksamheten har växt från 4 till 18 restauranger under de senaste nio månaderna, varav ett flertal enheter i Finland. Under det kommande året är planen att kedjan totalt har ett 30-tal restauranger och ytterligare ett par år därefter har vi passerat 100.
Vad är er största utmaning?
Att tillväxten sker utan att kvalitén kompromissas vilket kräver att vi rekryterar rätt personal och franchisetagare.
Ni gör nu en mindre nyemission, vad ska ni använda pengarna till?
Vi skall stärka organisationen centralt för att möta den enorma efterfrågan vi möts av från fastighetsägare, franchiseintresserade, handlare m.fl. Vid sidan av tillväxten behövs resurser för att ständigt utveckla och förbättra verksamheten för att ständigt ligga i framkant.
Avslutningsvis, vad vill du säga till de som funderar på att investera i Sushirullen?
Vi är ett snabbväxande företag med bevisad affärsmodell. Möjlighet att bli tidig delägare kommer sannolikt inte ske igen förrän vi börsintroduceras.
Läs mer om Sushirullens nyemission, en mer utförlig presentation finns även på Fundedbyme.