Varje helg, med start på fredagar, börjar en ny ligacup där alla världens Social Leagues tävlar mot varandra och de användare som lyckas bäst, både inom den egna ligan men också i jämförelse med andra ligor, vinner ära och premier.
– Social League är en efterlängtad feature, både från användare och aktieägare och därför är det skönt att vi äntligen har lanserat den. Möjligheten till ökad interaktion mellan användarna är viktig för den fortsatta utvecklingen av WHM. Att användarna nu kan chatta, tävla och utvecklas tillsammans förhöjer den totala spelupplevelsen. Vår förhoppning är att detta kommer att bidra till en ökad organisk spridning samt en förstärkt retention, det vill säga att fler användare fortsätter att spela WHM under en längre tid, säger VD Pär Hultgren.
Detta är en första versionen av Social Leauge och framgent finns en plan på att utveckla det vidare.
– Vi fortsätter att arbeta metodiskt och det finns planer på ytterligare nya funktioner i WHM som till exempel att ge användarna möjligheten byta saker inom spelet eller tillgång till varandras statistik och framgångar. Men närmast ska vi först samla in och analysera användardata avslutar Pär Hultgren.