Nyemission i

Online Brands Nordic AB

Online Brands förvärvar, äger och utvecklar e-handelsbolag i Norden. Bolagets strategi fokuserar på att förvärva snabbväxande och lönsamma e-handelsbolag med starka varumärken. I koncernen ingår bland annat Trendcarpet, Hatshop, Victorins, Kitchenlab, Bread & Boxers, Isbjörn of Sweden, Getcamping, Allafröer och Reforma.

Emissionsfakta

Typ av erbjudande

Nyemission

Teckningsperiod

Emissionsbelopp

Teckningskurs

Villkor

Företrädesrätt 5:4. Registrerade aktieägare kommer att erhålla en (1) Uniträtt för varje en (1) aktie som innehas i bolaget. Fyra (4) Uniträtter ger rätt att teckna en (1) Unit. En Unit består av fem (5) aktier och fem (5) teckningsoptioner.

Lista

Datum

Mer information

Obs, datum för emissionen har i skrivande stund ännu inte satts, 20-21 december 2020 är bara dummy-datum.

En (1) teckningsoption ger rätt att teckna en (1) ny aktie under kvartal 2 2021. Vid fullt utnyttjande av det högsta möjliga antalet emitterade teckningsoptioner inom ramen för företrädesemissionen, på högsta möjliga kurs, tillförs bolaget ytterligare maximalt cirka 7,0 MSEK. Teckningskursen för de aktier som kan tecknas baserat på teckningsoptionerna kommer att bestämmas på basis av den volymvägda genomsnittliga betalkursen för Bolagets aktier under en mätperiod i kvartal 2 2021 med rabatt om 25 procent. Teckningskursen ska dock inte vara högre än 0.14 SEK per aktie och inte mindre än 0,07 SEK.

Företrädesemissionen är garanterad till 100 procent genom teckningsförbindelser från nyckelpersoner och befintliga ägare samt genom garantiåtaganden från externa investerare. Garantiavtalen är bland annat villkorade av att det slutliga ackordet från Bolagets pågående rekonstruktion uppgår till 25 procent av utestående skulder.

Uppdatering: Teckningstiden är 1-15 mars 2021.

Håll dig uppdaterad med det senaste inom nyemissioner

Nyheter

Ingen nyhet kopplad till Online Brands Nordic AB hittades