Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om aktier, nyemissioner och börsnoteringar. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Bli medlem

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Sök i forumet

• Forum
  • Köp och Sälj
  • 24Gold International AB - 35100+ st aktier med 12% årlig avkastning som blir 24Money-aktier på sikt

Inlägg 1 av 3

2016-03-13 14:08

Robert Klebe

dotpointer

24Gold International AB - 35100+ st aktier med 12% årlig avkastning som blir 24Money-aktier på sikt

Säljer mina 35100+ preferensaktier i 24Gold International AB.

Dessa aktier har en bestämd avkastning på hela 12% per år uppdelat på 4 tillfällen under året, 10 jan, 10 apr, 10 juli och 10 okt.

Köpte dem i november-december 2014 men ingen utdelning har skett av olika anledningar.
Istället har avkastningen samlats på hög - hela 2015 års utdelningar är outdelad exempelvis.
Har till och med fått brev från styrelsen/bolaget där man meddelar att utdelningen är innestående.

Styrelsen beslutade i slutet av 2015 att bolaget på sikt ska avvecklas under 2016 och de som önskar ska få aktierna samt
innestående avkastning inlösta mot aktier i det större och mer vinstdrivande bolaget 24Money istället.
De sysslar med bland annat valuta- och betaltjänster. Se www.24money.se för mer info om dem.

Jag accepterade detta inlösen-erbjudande så fort det kom

Så den som köper dessa aktier får alltså på sikt ännu fler aktier i ett mer attraktivt och aktivt bolag
och för varje kvartal som passerar stiger aktieantalet med ytterligare 12%/4, (dvs 52000+*0,12)/4 = 1560:-.

Teoretiskt kan man säga att man tjänar (52000+*0,12)/365 = +17 kr per dag på att ha dessa aktier för närvarande.

Jag nöjer mig med om jag får tillbaka kapitalet jag ursprungligen investerade och säljer dem för vad jag fick betala 2014, dvs drygt 52000 SEK eller 1,50 kr per aktie.

Den insamlade direktavkastningen och därmed de ständigt ökande antalet aktierna får alltså köparen på köpet.

Säljer helst alla aktierna på en gång men kan gå med på att avyttra ett fåtal också.

Maila bud till dotpointer [snabel-a] live.se

Inlägg 2 av 3

2016-03-13 14:10

Robert Klebe

dotpointer

Här är memorandum om 24Gold International AB:s preferensaktier för den som vill läsa på om vad man köper:
http://docplayer.se/1329906-Erbjudande-om-teckning-av-preferensaktier.html

Inläggets betyg

Inlägg 3 av 3

2017-05-26 10:58

Robert Klebe

dotpointer

Drar tillbaka annonsen ovan då aktierna konverterats till aktier i 24Money Payments AB istället - finns det intresse att köpa dessa istället så säg till.

Kan inte radera tråden.

Inläggets betyg
  • Forum
  • Köp och Sälj
  • 24Gold International AB - 35100+ st aktier med 12% årlig avkastning som blir 24Money-aktier på sikt

Följ oss